Navigace

• Deutsch
  • English

Obsah

Turistický kroužek  na naší škole  běží již od roku 2001.  Za dobu jeho působení  ho navštěvovalo  hodně dětí. Podnikáme výlety nejen po okolí, ale i výpravy po naší vlasti. Nejdříve to byly procházky po okolí Chotýšan, výlety na  Benešovsku -Jemniště, Konopiště, Ratměřice, Zlatodůl Roudný…, Ty  vystřídaly tématicky zaměřené  návštěvy Prahy (např. „Vláčkový den“-cesta vlakem, prohlídka historických nádraží v Praze-Hlavní, Masarykovo, Smíchovské, Muzeum železnic na Smíchově), ZOO, plavba parníkem po řece Vltavě, prohlídka  České televize na Kavčích Horách. Velké oblibě se těší „Vánoční Praha“-výstavy v Betlémské kapli, Staroměstské náměstí, Královská cesta, večerní Hradčany…. Procházky a jednodenní výlety  doplnily výpravy a letní pobyty. Letní dny trávíme s dětmi ze ZŠ Postupice  na známých i méně známých místech naší vlasti – Karlovy Vary, Třeboň, Bernartice…Prodloužené víkendy a podzimní prázdniny patří expedicím-oblíbené byly MUHU v Jizerských horách, TOTEM – v západních Čechách, TETÍN – okolí Berouna…..Závěry školního roku patří tajným výpravám, kdy děti ani jejich rodiče netuší, kde budou stanovat. Jak pro děti, tak i pro jejich rodiče jsou připraveny úkoly, které, když správně splní a vyluští, tak je dovedou ke správnému cíli…

Poznáváme nejen krásy naší vlasti, ale na našich výpravách se učíme orientovat v mapách, vyhledávat spoje v jízdních řádech,  nakupovat, vařit, mýt nádobí, ale i kamarádství , toleranci….

Co s sebou?

Na jednodenní výlety: vhodné oblečení – v létě pokrývku hlavy, za nepříznivého počasí nepromokavou bundu nebo  pláštěnku, vhodnou obuv – pohodlnou, jídlo a pití, vandrovní knížku a  krabičku SOS ( náplast, jehla s nití, provázek, zapínací špendlík, 10 Kč). Peníze na drobné výdaje.

Výpravy  a expedice:

• spací pytel

• < >

hygien. potřeby – toal. papír, ručník, náplast, elastický obvaz

• < >< >< >

úbor na spaní(takový, aby se v případě nouze dal použít i k dennímu nošení)

• boty na přezutí

• pláštěnku nebo nepromokavou bundu s kapucí

spodní prádlo

• pohodlnou obuv

• oblečení na cestu

• kartičku pojišťovny

• malou hru

• notýsek, tužku

• krabičku SOS ( náplast, jehla s nití, provázek, zapínací špendlík, 10 Kč)

• < >

malá láhev na pití, lžíce, misku nebo ešus na polévku, lžíci, příborový nůž, lžičku

• batoh na záda

• malý batůžek

Akce 2013/2014

Výlet do Zruče nad Sázavou

Na  úterý  8. října  přichystala  Petra  pro děti turistického kroužku a kuchyňky výlet do Zruče nad Sázavou, kde jsme v zámku navštívili výstavu „Historická  cukrárna“. Pro děti byla nejdříve připravena dílnička, ve které si kávou vykreslily podložku pod dort a naplnily a ozdobily  dle svých chutí a fantazie  drobné cukroví. Poté přijali pozvání do „Historické cukrárny“, kde viděli nejen cukrářské pomůcky z dob našich babiček, ale i obaly od sušenek, čokolád a cukrovinek.  Byla pro ně připravena i zkouška v podobě poznávání koření, které se přidává do cukroví. Než jsme opustili zámecké prostory, prošli jsme expozici věnovanou sběratelské sbírce panenek a plyšových medvědů. Zbytek podzimního odpoledne jsme strávili procházkou podél řeky Sázavy

Expedice TOTEM

Dojíst poslední sousto u oběda, zkontrolovat plnou polní, bundu, čepice a vyrážíme za dobrodružstvím, která naskýtá expedice „TOTEM . Naše cesta směřuje přes Prahu do Plzně. Přechodným domovem na podzimní prázdniny se nám, dětem turistického kroužku ZŠ a MŠ Chotýšany, stala jedna z kluboven občanského sdružení TOTEM v Plzni. Po náročné cestě s plnou polní, si unavení vybalujeme a připravujeme na večerní program a spaní v klubovně, která se nám na těch pár dnů stala nejen ložnicí, hernou, ale i místem vyprávění, sdělování si zážitků a společných lumpáren.
   V sobotu   pro nás Petra naplánovala poznávání Plzně-navštívili jsme Muzeum strašidel, Národopisné muzeum, seznámili jsme s historii města, jejími slavnými rodáky, stavbami –například  Divadlem J. K. Tyla , synagogou…  . Při zpáteční cestě na základnu jsme sbírali síly, abychom se mohli pustit do přípravy večeře a večerních her. Tou nejoblíbenější byl kvíz před spaním, kdy se Petra ptala  a  přidělovala body. Snaha o získání bodů byla veliká, protože ten, kdo jich nasbíral nejméně, měl druhý den službu v kuchyni.
   Další den naší výpravy jsme vyrazili do Mariánských Lázních. Prvním cílem byla kolonáda – prameny, zpívající fontána, společná ochutnávka lázeňských oplatek a poté hurá do kopce k hotelu Krakonoš. Zde jsme navštívili park   “Bohemia“-viděli jsme tak stavby nám dobře známé-Karlštejn, Stádlecký most, Ještěd, ale i stavby , nám ještě neznámé-zámek Ratibořice, Letohrádek Hvězda…..Dalšími zastaveními byly  rozhledna Hamelika , „lesní pramen“ a pak již návrat na kolonádu a hudební vystoupení zpívající fontány. Než jsme odjeli na nádraží, tak jsme ještě nakoupili suvenýry v podobě lázeňských oplatek. V pondělí jsme se po vydatné snídaní vydali na návštěvu  ZOO a Dinoparku. Pěkné počasí vylákalo do ZOO nejen nás , ale i plno návštěvníků.  Se zájmem jsme pozorovali zvířata ve výbězích a pavilonech. Po prohlídce ZOO jsme vydali do Dinoparku, kde jsme poznávali ještěry a ptáky z PRA, PRA….Tečkou za slunným dnem , pro nás děti, byla návštěva pizzerie, kde jsme si ve dvojicích dali pizzu dle vlastního výběru.  Večer  na základně patřil hrám, které jsme  pro dospěláky připravily my, děti.  Hrálo se prší, pexeso, dáma, nechyběly hry na zkoušku zručnosti a paměti. Dospělákům se chvílemi pěkně kouřilo z hlavy a společně jsme se celý večer smáli.  Ráno dobalit, uklidit klubovnu , poslední snídaně a my se rozloučili a vyrazili domů.